Thursday, November 3, 2011

Gagal sekali bukan gagal selamanya :]

assalamualaikum. pembuka bicara :) lama dah tak update blog. berkurun dan berhabuk dah pun. haha. maaf seribu kali maaf. kesuntukan masa. alhamdulillah berakhir sudah sem kali ini. dah tak smpai dua minggu lagi bermula balik sesi lukis-melukis, menyambung kudrat di semester yg seterusnya. post kali ni sebenarnya utk berkongsi kekecewaan yg terbuku kat hati, atas sebab result for current semester yg keluar pagi smlm. pada mulanya jujur nak bgtau, aku mmg frust. frust sebab jatuh mendadak. jatuh yg tersgt jatuh. aku hampir nak menangis. kakak aku takda sebab dia degree so aku taktau nak share kecewa aku dgn siapa :( org pertama yang tahu ttg result aku is Awan. tu pun sebab tengah skype ngn dia smbil tggu result. bila dpt tahu, aku sedih sgt, tapi thanks Awan sebab banyak sokong. tinggi nya nilai seorang kawan, and im really appreciate it :') mula nya mmg sukar nak terima fact sebab bagi aku, aku dh usaha berganda utk sem ni. aku dh cuba buat yg terbaik. walaupun aku ada masalah, aku depressed sbb di aniaya, aku tension and cmpur dgn migrain yg makin teruk ni, tapi dah cuba, habis cuba. aku usaha smpai akhir masa, aku tawakal. aku cuma mengharapkan yg terbaik buat diri aku ngn 2 bff aku (MIRA UTTIKA & ANNA). meskipun kami bertiga ja, tapi ttp tak patah smgt. hari2 kitorg lalui dgn tabah, smgat baru, and always positive. jujur beb aku ckp ni, spnjang cuti sem aku taknak ingat langsung pasal upcoming result. aku nak happy2 ja. tp bila dpt result smlm, aku tak tipu, hati aku sakit, kecewa. tapi ramai yg support aku *thanks KAWAN* aku hargai. dorg cuba bagi aku smgt, kata peransang. mula2 mmg aku negative sgt. aku frust bukan sbb apa tapi sbb bagi aku, aku dh sia2 kan harapan mak bapak aku. aku tau dorg berharap sgt utk aku kekalkan DL aku. bila jd cmni aku rasa bersalah, sbb mungkin usaha aku tak cukup. im so SORRY mama, papa. tak berjaya jadi and achieve mcm apa yg mama papa expect. maaf seribu kali maaf :( after a while, bila dh dpt aura positif dr kwn2, aku pon try utk positif kan diri aku, fikiran aku. alhamdullah. aku dh boleh terima kenyataan, terima fact yg aku mmg dh habis berusaha. allah yg tentukan :) and mungkin takda rezeki aku kali ni. takpa, aku redha. byk lagi peluang kat depan mata. tapi yg pasti, aku bersyukur sbb masih mengekalkan HAC. masih peroleh 3. ke atas :) alhamdulillah! betul lah kata pepatah, 'gagal sekali tak bermakna gagal untuk selamanya'. aku akn cuba yg lebih terbaik utk semester akan datang. utk classmate, A and B, satu pesan aku ; 


kepada yg peroleh DL, alhamdulillah, tahniah :) kepada yg tidak, takpa takda rezeki, kena byk2 syukur tak kena dismiss okay? kepada yg repeat or apa2 ja, jgn sedih jgn risau, kita kwn2 hidup tolong menolong, aku pon selagi aku mmpu, aku akn tolong mana yg patut. jgn down or apa, anggap ni ujian terbesar. jauh lagi perjalanan. take it in positive way, aku syg korg :)

untuk bff aku, Charlie's Angel:
no matter what happen, kita akan tetap bersama. ingat janji kita. susah sng kita tempuh sama2. aku takkan biarkan korang sendiri. itu gunanya kawan, lebih2 lagi kawan sejati. i'll always be on your side okay. aku sayang korang. sayang sangat. thanks sebab sudi jadi kwn aku, and thanks juga sbb sanggup susah payah ngn aku. korang kwn terbaik. aku tak tipu. LOVE BOTH OF YOU MUCH, xx <3

2 comments:

  1. work hard lepas ni..gagal tu perkara biasa dlm hidup.,tak ada manusia yg ta pernah ggal..gagal tu yg ajar kita erti hidup..kalau semua'y ok tak ada challenge la hidup ni..kawan yg baik adalh kawan yg sllu ada masa kita jtuh..:)

    ReplyDelete
  2. thanks Awan. thanks sgt. byk support ell! :) yah sometimes kita kat atas kan, tp sometimes kita akan ada kat bawah pulak. ell dh terima fact dh skrg, and benda ni akan jadi pendorong utk ell score next sem :') thanks a lot Awan, love ya! xoxo

    ReplyDelete