Wednesday, December 1, 2010

Life Unexpectable.

assalamualaikum. hai guys. harini aku just nak kongsi bout how pain life is, how short the time can be and how short our life will be. the story begins..


semalam masa aku online facebook, aku ada la tgk most of my friends post bout their lost, a friends of them, yang baru je meninggal dunia pagi smlm. the causes is, leukimia. dengar je words tu dah cukup menakutkan, dah boleh bayang betapa tabah nye seseorang tu menghadapi sakit yang bukan ringan2 tapi berat, and anytime boleh tarik nyawa. eventho aku tak kenal budak tu, tapi as a human being i do felt sad and sympathy towards him and his family. arwah baru 18, too young to die but i know, ALLAH loves him more.. when i opened his facebook, his wall, i almost cried. he so lucky to have a lot of friends who love him so much, who really care for him, and their last wishes fr him are sad enough fr those who reading it.. they said that arwah is a unique guy, special one, always encourage peeps who lacks of confidence, a supportive friends, always be a guidance, always cheers their life with his happiness, and much more. now i can imagine the feel befriends with him, what a positive guys he is. a very strong and positive thinker in every thing he had did. definitely this is a very big loss to all his friends, to johanians, and ofcourse to his beloved family. they should proud to have him as a son, as a friends, to have known him more than i do. macam yang aku baru baca td, most of his friends cried till their eyes swollen, because of him. macam tak percaya dia dah takde, sedangkan ada sorang kawan dia baru cakap nak pergi melawat dia kat hospital this friday, but then? arwah dah pergi menghadap illahi terlebih dahulu.. nov 19, arwah dalam keadaan sakit ada post satu lagu ni kat wall dia, tajuk nya pergi by aizat. and dia ada mention banyak kali yg he's scared, hmm. betapa besar kuasa tuhan, dalam mmberi dugaan kepada hamba2 Nya..


ya Allah, kau permudahkan lah segala urusan arwah, berikan lah cahaya petunjuk kepadanya, agar sentiasa berada dalam laluan-Mu ya Allah..


apa yang aku nak cakap dalam post aku kali ni ialah, ajal maut d tangan tuhan,  d tangan Allah yang maha kuasa, hanya Dia yang mampu mengubah takdir seseorang itu.. life is short. life is unexpectable. kita sepatutnya menghargai setiap detik yang kita ada, guna kan sebaik2 nya, kerana masa takkan berulang, jadi lah seperti arwah yang d senangi setiap org, sentiasa melakukan yg terbaik dalam hidup dan tidak mensia2kan harapan orang terhadap nya. seriously, i do respect him, i do salute him. eventho aku tak sempat kenal ngn dia, tapi aku redha dgn pemergiannya. sesungguhnya Allah lebih menyayangi arwah...


kepada sesiapa yang terlibat, yang ada kena mengena ngn arwah, aku mintak maaf tulis post ni pasal dia, aku cuma nak jadikan dia sebagai contoh kepada org lain, yang hidup ni tak la seronok seperti yg d sangka, tak la selama yang kita rasa, tak la sesenang seperti yang d jangka. aku cuma melahirkan perasaan sedih aku terhadap pemergian arwah, dan tiba2 timbul perasaan insaf yang teramat sangat, hmmm. aku harap korang dapat la jadikan post aku ni sbgai iktibar dan panduan hidup..


kepada arwah muhammad asry, semoga roh mu d cucuri rahmat Allah dan semoga kau d tempat kan dalam kalangan orang2 yg beriman. amin....


dedicated to;
    Muhammad Asry
   10 august 1992-1 december 2010
:(



No comments:

Post a Comment